خار پاشنه چیست ؟

خار پاشنه چیست

خار پاشنه چیست  یک بیماری پا است که توسط یک رشد استخوان مانند به نام رسوب کلسیم ایجاد می شود که بین استخوان پاشنه و قوس شما امتداد می یابد.

اغلب از جلو و زیر پاشنه شما شروع می شود. آنها در نهایت سایر قسمت های پای شما را تحت تاثیر قرار می دهند. آنها می توانند تا نیم اینچ طول داشته باشند. ممکن است لزوماً با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نباشند. تشخیص خار پاشنه می تواند چالش برانگیز باشد. خار پاشنه همیشه باعث درد نمی شود و همه دردهای پاشنه به خار مربوط نمی شود.

عکس خار پاشنه

خار پاشنه و بهترین روش های درمان سنتی ، علمی و خانگی

 

علائم خار پاشنه علائم خار پاشنه ممکن است شامل موارد زیر باشد:

درد التهاب تورم در جلوی پاشنه پا ناحیه آسیب دیده نیز ممکن است در لمس گرم احساس شود. این علائم ممکن است به قوس پای شما سرایت کند. در نهایت ممکن است یک برآمدگی کوچک استخوانی قابل مشاهده باشد.

برخی از خارهای پاشنه ممکن است اصلاً علامتی نداشته باشند. همچنین ممکن است هیچ تغییری در بافت های نرم یا استخوان های اطراف پاشنه پا مشاهده نکنید. خار پاشنه اغلب فقط از طریق اشعه ایکس و سایر آزمایشات انجام شده برای مشکل دیگر پا کشف می شود.

علت خار پاشنه چیست؟

خار پاشنه به طور مستقیم به دلیل کشیدگی طولانی مدت ماهیچه ها و رباط ها ایجاد می شود. در نهایت، این فشار بیش از حد به استخوان پاشنه (پالکانئوس) فشار وارد می کند و باعث ایجاد خار می شود. خار پاشنه به مرور زمان ایجاد می شود.

آنها به طور ناگهانی پس از یک تمرین یا یک رویداد ورزشی ظاهر نمی شوند. خار پاشنه زمانی رخ می دهد که علائم اولیه مانند درد پاشنه را نادیده بگیرید. استرس مکرر ناشی از راه رفتن، دویدن یا پریدن روی سطوح سخت یکی از دلایل شایع خار پاشنه است.

ممکن است از پوشیدن کفش هایی که پای شما را پشتیبانی نمی کنند ایجاد شوند.

خار پاشنه نیز ممکن است ناشی از موارد زیر باشد:

این وضعیت دردناک با بافت سخت و فیبری که بین پاشنه و انگشتان پا قرار دارد، سروکار دارد. ابتلا به فاشیای کف پا خطر ابتلا به خار پاشنه را افزایش می دهد. پرسش و پاسخ: خار پاشنه در مقابل فاشیای کف پا

متخصص پا ممکن است فیزیوتراپی را به عنوان راهی برای یادگیری و تمرین تمرینات برای جلوگیری از درد طولانی‌مدت توصیه کند، به‌ویژه که داروهای ضد التهابی را فقط می‌توان برای مدت کوتاهی با خیال راحت مصرف کرد. تمرینات خار پاشنه شامل کشش عضلات پاشنه و فاشیای کف پا است. فیزیوتراپ شما می تواند به شما نشان دهد که چگونه برخی از تمرینات را در خانه انجام دهید.

بهترین محصولات برای التیام این درد در تجهیزات پزشکی مدیک سلامت چیست

این حرکات کششی را می توان در هر زمانی از روز انجام داد،

خارپاشنه چیست؟ - ارتوپد

اما حرکات کششی می تواند به ویژه در شب قبل از خواب مفید باشد. باقی مانده استراحت یکی از توصیه‌ها برای درمان فاشیای کف پا و خار پاشنه است. استراحت نه تنها به کاهش درد حاد کمک می کند، بلکه بلند شدن از پا می تواند از بدتر شدن وضعیت شما نیز جلوگیری کند.

استراحت دادن به پاها پس از مدت طولانی ایستادن و فعالیت های دیگر بسیار مهم است.

در مورد درد حاد ناشی از خار پاشنه، متخصص پا ممکن است از شما بخواهد تا زمانی که علائم شما فروکش کند، به پای خود استراحت دهید. قرار دادن وزن روی پاشنه پا در حالی که درد دارد، احتمالاً وضعیت شما را بدتر می کند. همچنین می تواند زمان بهبودی شما را طولانی تر کند.

درج کفش ارتوز درج‌های ارتوز کفش،
درمان خار پاشنه - کلینیک یادمان

مانند پدهای پاشنه، می‌توانند به شما کمک کنند تا قوس پا و ساپورت پاشنه مورد نیاز برای کاهش درد را به شما ارائه دهند. پدهای پاشنه پا همچنین می توانند از ساییدگی و پارگی بیشتر جلوگیری کنند. آنها باید علاوه بر کفش مناسب برای محافظت همه جانبه پا استفاده شوند. جراحی خار پاشنه هنگامی که درد خار پاشنه شدید و مداوم می شود، پزشک ممکن است جراحی را توصیه کند. این نوع جراحی شامل برداشتن خار پاشنه پا است. گاهی اوقات شامل رهاسازی فاسیای کف پا نیز می شود.

جراحی خار پاشنه نه تنها درد را کاهش می دهد،

بلکه با هدف افزایش تحرک در کل پا نیز انجام می شود. اکثر افرادی که این نوع جراحی را انجام می دهند، به التهاب کف پا نیز مبتلا هستند. با توجه به اشکال دیگر درمان ها و روش های درمانی موجود، جراحی برای خار پاشنه به تنهایی رایج نیست.

منبع مقاله

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X
Add to cart