خواص سنگ نمک مهم است و بیشمار

خواص سنگ نمک مهم است و بیشمار

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد، سنگ نمک قطعاً طبیعی ترین نوع نمک است که بدون آلودگی محیط زیست و همچنین عناصر شیمیایی تشکیل می شود. این سنگ شامل تعداد 84 عنصر از 92 عنصر کمیاب مورد نیاز بدن است که شامل کلسیم، آهن، روی، پتاسیم، منیزیم، مس و غیره می باشد. همچنین، این سنگ در داروخانه ها و مراکز دارویی در قالب پودر، مکمل قرص یا شاید مانند عصاره مایع در نوشیدنی های درمانی قابل دستیابی می باشد.

خواص سنگ نمک

مزایای سلامتی سنگ نمک

حاوی تعدادی ماده معدنی مفید

سنگ نمک شامل تعدادی از مواد معدنی است که برای سلامتی بهتر شما مفید هستند. در حقیقت، سنگ نمک از 84 عنصر کمیاب از مجموع 92 عنصر شناسایی شده تشکیل شده است.

از جمله مواد معدنی موجود در آن، منیزیم و کلسیم در رده بالایی قرار دارند. این نوع مواد معدنی برای عملکرد های خاص اندام در بدن ضروری هستند. شما می توانید سنگ نمک را به عنوان مکمل برای افزایش سطح پایین مواد معدنی در بدن خود انتخاب کنید.

همچنین، لازم به ذکر است که با کمک سنگ نمک تحریک فعالیت در بدن شدت بیشتری می یابد. با مصرف سنگ نمک، بدن عناصر کمکی دریافت می کند که با سایر مواد معدنی برای بهره مندی بیشتر از مزایا در بدن ارتباط برقرار می کنند.

تقویت متابولیسم

از سنگ نمک می توان برای تحریک متابولیسم در بدن استفاده شود. این اقدام در نهایت می تواند منجر به عملکرد بهتر بدن انسان شود. سنگ نمک همچنین ممکن است به بهبود جذب آب در بدن کمک کند،

به خصوص برای کمک به عملکرد صحیح دستگاه گوارش به همراه سایر ارگان ها نیز کمک می نماید. با این روش طبیعی، مواد معدنی و همچنین مواد مغذی با ارزش به تدریج جذب می شوند.

عملکرد سلول و همچنین ارتباط آن با سایر اجزا فقط در صورت جذب سطح نمک در خون امکان پذیر است. با این حال، لازم به ذکر است که سنگ نمک باید به میزان متوسط مصرف شود تا از عوارض جانبی نامطلوب خودداری شود.

سنگ نمک

تسکین برونشیت و کاهش علائم بیماری های تنفسی

به نظر می رسد که داروهای های ساخته شده از سنگ نمک که قابلیت عملکرد به عنوان یونیزر هوای طبیعی (تصفیه هوا) را دارند برای شما جالب باشد. سنگ نمک به از بین رفتن یون های مضر در هوا کمک می کنند ، در نتیجه تنفس شما راحت تر می شود.

این نوع داروها ها به طور خاص اگر در سیستم تنفسی به کار گرفته شوند مانند افرادی که از برونشیت و آسم رنج می برند مفید هستند.

بهبود روحیه

مصرف سنگ نمک به بهتر شدن جریان اکسیژن کمک می کند. این امر به شما در هنگام برخورد با اختلال عاطفی فصلی (SAD) کمک کرده و موجب تقویت روحیه شما می شود.

کمک به کنترل استرس

لامپ های ساخته شده از سنگ نمک عطر خاصی را منتشر می کنند که به آرامش بدن و همچنین ذهن کمک می کند. همچنین ممکن است از این دارو برای درمان و مدیریت استرس استفاده شود.

کاهش استرس

کاربرد سنگ نمک در پیشگیری از سرطان

سنگ نمک باعث می شود سلامت گردش خون با گردش خون منظم در بدن، در نتیجه اکسیژن رسانی بهبود یابد. بنابراین، مطابق با مطالعات محققان، نمک در واقع یک عنصر اصلی برای محافظت از سرطان است. این امر بیشتر به دلیل ناتوانی سلول های سرطانی برای زنده ماندن در جو اکسیژن است.

بهبود اشتها

مصرف مقدار کمی از سنگ نمک ممکن است به تقویت هضم غذا کمک کند، در حالی که به بهبود اشتهای شما نیز کمک می کند.

بهبود عملکرد روده

سنگ نمک موجود در رژیم غذایی روزانه می تواند به تقویت عملکرد روده کمک کند. همچنین باعث کاهش اسیدیته در شیره گوارشی می شود.

سنگ نمک

بهبود آسم

سنگ نمک به کاهش التهاب در سیستم تنفسی کمک می کند. بنابراین کانال های تنفسی ، باز شده و شخص راحت تر تنفس می کند. برخی افراد اظهار داشتند که پاشیدن سنگ نمک بر روی زبان درست بعد از مصرف یک لیوان آب به همان اندازه موثر است. با این حال نکته جالب در مورد سنگ نمک این است تا زمانی که به طور مناسب و متوسط استفاده شود ، اثرات منفی نخواهد داشت.

سلامت قلب

هنگامی که سنگ نمک به همراه آب مصرف می شود به کاهش کلسترول بالا، فشار خون بالا نیز کمک می کند . همچنین ضربان قلب نامنظم را کنترل می نماید. بنابراین سنگ نمک ممکن است به جلوگیری از تصلب شرایین، سکته های قلبی و همچنین سکته های مغزی کمک کند.

دیابت

سنگ نمک ممکن است با کمک به حفظ مقدار مناسب قند بدن در کاهش نیاز انسولین مفید باشد. بنابراین سنگ نمک در صورت ابتلا به دیابت یا قرار گرفتن در معرض خطر ابتلا به آن، بخشی مهم از رژیم غذایی است.

پوکی استخوان

تقریبا 1/4 از نمکی که در بدن وجود دارد، در استخوان ها ذخیره می شود ، دقیقاً در جایی که به تقویت آنها کمک می کند. هنگامی که بدن فاقد نمک و همچنین آب باشد، سدیم از طریق استخوان ها خارج می شود که به نوبه خود در نهایت می تواند منجر به پوکی استخوان شود. بنابراین با مصرف مقدار زیادی آب و مصرف نمک متوسط می توانید از پوکی استخوان جلوگیری کنید.

پوکی استخوان

تسکین اسپاسم عضلانی

پتاسیم برای کمک به عضلات و عملکرد مؤثر آنها مهم است. سنگ نمک نه تنها از مقادیر کمی پتاسیم تشکیل شده است، بلکه به بدن کمک می کند تا آن را بهتر از سایر غذاها جذب کند. در نتیجه برای جلوگیری از دردهای عضلانی، اسپاسم و گرفتگی عضلات مفید است.

درمان افسردگی

سنگ نمک در برخورد با انواع مختلف اختلالات افسردگی مؤثر است. نمک به شما کمک می کند تا از دو هورمون اساسی در بدن به نام سروتونین و ملاتونین محافظت کنید که به شما در مقابله بهتر با استرس کمک می کند. این نوع هورمون ها به شما کمک می کنند احساس خوب وآرامش بیشتری داشته باشید و همچنین راحت بخوابید.

بهداشت دندان

می توانید هنگام مسواک زدن دندان از آب نمک (نمک خشک) استفاده کنید. همچنین می توان از نمک به عنوان دهانشویه مصرف کنید. این محلول به جلوگیری از خونریزی لثه و همچنین نفس کشیدن راحت کمک می کند.

عفونت گوش

استفاده از سنگ نمک به عنوان گوش پاک کن می تواند در درمان عفونت گوش موثر باشد.

سنگ نمک

درمان آکنه

برای کاهش آکنه، در شستشوی صورت از آب نمک استفاده کنید. برای استفاده از سنگ نمک به عنوان اسکراب صورت یا بدن، کافی است نمک را با یک صابون آلی بدون عطر مخلوط کنید.

قارچ پا

پاها را به همراه محلول آب نمک خیس کنید تا تفاوت اصلی را ببینید.

پسوریازیس

محلول آب نمک را روی ناحیه پوست آسیب دیده ریخته و مالش دهید. سپس بگذارید آب نمک خشک شود.

بیماری حرکتی

برای به دست آوردن کیفیت درمانی نمک، یک کیسه نمک درست کرده و آن را دور گردن خود قرار دهید.

تهیه سنگ نمک

گلو درد

غرغره همراه با یک محلول گرم نمکی راه حل خوبی است. آب نمک را قورت ندهید. این محلول می تواند گلودرد شما را تسکین دهد.

حفظ ضریب PH بدن در تعادل

حفظ میزان ph به خوبی به حفظ تعادل اسید – باز بدن کمک می کند. سنگ نمک می تواند برای مبارزه با فلزات سنگین در بدن مفید باشد. تعدادی از این فلزات معمولاً سرب، آرسنیک، جیوه و کلسیم هستند. نمک این ظرفیت را دارد که ساختارهای مولکولی آنها را حل کند.

درمان مشکلات قاعدگی

در صورت مواجهه با گرفتگی قاعدگی، به مدت 30 دقیقه از یک محلول سنگ نمک گرم استفاده کنید.

همچنین می توانید یک پارچه را به آب سنگ نمک آغشته کرده و آن را روی شکم بمالید.

پارچه را روی شکم خود نگه دارید. سپس آن را به همراه حوله بپوشانید و روی آن یک بطری آب داغ قرار دهید. بعد از 30 دقیقه گرفتگی برطرف می شود.

تسکین سردرد

برای ماساژ سر و گردن از محلول نمک غلیظ استفاده کنید. برای سردردهای شدید نیز میتوان به سادگی با ترکیب 1 قاشق چای خوری سنگ نمک و 1 قاشق غذاخوری آب سرد در کمپرس سرد استفاده کنید. طبق نیاز آن را تغییر دهید.

بهبود بیماری تنفسی مزمن

آسم، سینوزیت و همچنین برونشیت همراه با استنشاق آب و نمک قابل درمان هستند. در یک قابلمه حداقل 0.7 نمک به همراه آب جوش اضافه کنید. سر را با استفاده از حوله بپوشانید و بخار آب نمک را استنشاق کنید. این کار را برای ده تا پانزده دقیقه انجام دهید. آلاینده ها احتمالاً در حدود نیم ساعت از طریق استنشاق محلول آب نمک از بدن خارج می شوند.

بهبود بیماری تنفسی

موارد استفاده از سنگ نمک

غرغره کردن:1/2 قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان حاوی 800 میلی لیتر آب گرم هم بزنید تا مانند یک غرغره برای گلو درد استفاده شود.

تمیز کردن دندان ها:یک قسمت نمک را به دو قسمت جوش شیرین درست بعد از پودر کردن نمک در مخلوط کن اضافه کنید یا آن را درست قبل از مخلوط کردن روی تخته آشپزخانه با یک گوشت کوب مخلوط کنید. این ترکیب دندانها را سفید می کند، به از بین بردن پلاک کمک می کند و برای لثه ها نیز مفید است.

شستن دهان:

به نسبت مساوی نمک و جوش شیرین را مانند دهانشویه مخلوط کنید. این محلول دهان را به خوبی شستشو می کند و بوی بد دهان را نیز از بین می برد.

حمام چشم ها :1/2 قاشق چایخوری نمک را در ظرف پر از آب مخلوط کنید و از این محلول برای استحمام چشمان خسته خود استفاده کنید.

کاهش پف چشم:یک قاشق چایخوری نمک را در ظرف حاوی آب داغ مخلوط کنید . پدهای آغشته به این محلول را روی نواحی پف کرده بمالید.

تسکین پاهای خسته:

پاهای دردناک را در آب گرم که چند گرم نمک به آن اضافه شده است خیس کنید. سپس در آب خنک بشویید.

تسکین نیش زنبور عسل:در صورت مشکل، فوراً محل را خیس کرده و با نمک برای تسکین درد بپوشانید.

درمان نیش پشه:توسط آب نمک موضع را خیس کنید، سپس از مخلوط جوش شیرین و نمک استفاده کنید.

رفع خستگی :حدود 10 دقیقه در وان آب که چند مشت نمک به آن اضافه کرده اید بمانید تا بدن خستگی رفع شده و آرامش پیدا کنید.

از بین بردن پوست خشک:بعد از استحمام و در حالی که هنوز مرطوب هستید از نمک خشک روی بدن استفاده کنید. این ماده ذرات مرده پوست را از بین می برد و گردش خون را نیز تسهیل می کند.

استفاده برای صورت:برای تحریک پوست صورت، مقادیر مساوی نمک و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و با مالیدن های طولانی به سمت بالا و داخل، صورت و گلو را به آرامی ماساژ دهید.

مخلوط را بعد از 5 دقیقه از روی پوست پاک کرده و صورت خود را بشوئید.

از بین بردن خالکوبی:به نام سلبراسیون، این روش به مالیدن نمک در اطراف خال کوبی و چندین روش درمانی دیگر نیاز دارد. استراحت در بین جلسات لازم است، اما هیچ زخمی وجود ندارد.

خواص سنگ نمک

نسخه های فوق العاده درمانی زیبایی برگرفته از خواص سنگ نمک

مصرف سنگ نمک به همراه آب لیمو ممکن است در از بین بردن کرم معده و همچنین کنترل استفراغ کمک کند. علاوه بر این، آنفولانزا را تسکین می دهد.

این ماده برای افرادی که با مشکلات تنفسی و همچنین سینوس مقابله می کنند مفید است. غرغره کردن همراه با سنگ نمک به کاهش درد گلو، تورم گلو، سرفه خشک و همچنین لوزه ها کمک می کند.

خواص سنگ نمک مهم است و بیشمارخواص سنگ نمک مهم است و بیشمارخواص سنگ نمک مهم است و بیشمارخواص سنگ نمک مهم است و بیشمارخواص سنگ نمک مهم است و بیشمارخواص سنگ نمک مهم است و بیشمارخواص سنگ نمک مهم است و بیشمار

حل کردن سنگ نمک در آب برای تهیه آب نمک است که اغلب به صورت بخار برای بیمارانی که مبتلا به آسم ، برونشیت یا ناراحتی های گوش استفاده می شود.

سنگ نمک را می توان به عنوان سفید کننده دندان یا حتی خوشبو کننده دهان استفاده کرد. غرغره کردن همراه با نمک سنگ باعث تسکین گلودرد می شود.

خواص سنگ نمک مهم است و بیشمار

می توان از آن به عنوان حمام یا نمک بدن استفاده کرد. شما می توانید یک قاشق غذاخوری از این نمک را درون آب حمام خود مخلوط کنید تا یک حمام آرامش بخش داشته باشد. استحمام در آب سنگ نمک،خواص سنگ نمک مهم است و بیشمار

احتباس آب را حفظ می کند، عضلات درد را آرام می کند، آرامش خواب را کنترل می کند، بدن را سم زدایی می کند و فشار خون شما را کاهش می دهد. علاوه بر این، به کاهش استرس و دردهای بدن کمک می کند.

یکی از شگفت انگیزترین مزایای سنگ نمک، غلبه بر گرفتگی عضلات است. افرادی که گرفتگی عضله دارند، ممکن است یک قاشق سنگ نمک را در آب مخلوط کرده و آن را روی عضلات بمالند تا در عرض چند دقیقه تسکین یابد.

خواص سنگ نمک

سنگ نمک با تهیه کلیه عناصر ضروری، سیستم ایمنی بدن را به میزان قابل توجهی تقویت می کند. علاوه بر این، سیستم تنفسی، گردش خون و همچنین سیستم عصبی را تا حد قابل توجهی بهبود می بخشد.

برای حفظ جریان آب شیرین و گوارش به خوبی کار می کند.

تجمع سلول های مرده پوست باعث ایجاد ظاهری زبر، کسل کننده و همچنین پیر شدن پوست می شود. سنگ نمک سلول های مرده پوست را از بین می برد و همچنین از لایه طبیعی پوست محافظت می کند، بنابراین پوستی جوان و درخشان ایجاد می کند.

علاوه بر این باعث تقویت بافت پوست و طراوت پوست شما می شود، بنابراین موجب رجوان تر و محکم تر شدن پوست می شود. ماساژ پوست با استفاده از اسکراب نمکی و لایه برداری پوست،خواص سنگ نمک مهم است و بیشمار

باعث تمیز کردن و جوان سازی آن می شود و سلول های مرده پوستی را از بین می برد که باعث رفع لکه های پوست می شوند.

این نمک ویژگی های عالی نظافت را دارد. دانه های نمکی می توانند منافذ پوست را بسیار بهتر از هر نوع صابون یا حتی تمیز کننده پاک کنند که منجر به تنفس راحت پوست می شوند . شما می توانید یک قاشق غذاخوری سنگ نمک را به پاک کننده صورت اضافه کنید و یا صورت خود را با آن شستشو دهید تا پوستی درخشان به دست آید.

خیساندن بدن در آب نمک باعث می شود مواد معدنی و مواد مغذی موجود در نمک از طریق یون ها به سلول های شما ارسال شوند تا جذب آنها توسط بدن تسهیل شود.

این اقدام با افزایش گردش خون باعث بهبود ظاهر در پوست می شود.

از آنجا که تأثیر خشک کنندگی روی پوست ندارد، می توانید از آن به عنوان مرطوب کننده پا، اسکراب پا یا شاید یک اسکراب دست استفاده کنید.

سنگ نمک در از بین بردن زردی زیر ناخن های شما مفید است، بنابراین باعث می شود تا آنها شکوه و درخشش زیادی داشته باشند.

مصرف مرتب سنگ نمک همراه با آب لیمو و همچنین زنجبیل در هر وقت از صبح و عصر ، در درمان تورم پوست کمک می کند.

مدیک سلامت تجهیزات پزشکی رشت

سنگ نمک به دلیل خاصیت پاک کنندگی

عالی برای از بین بردن سلول های مرده پوست و همچنین گرد و غبار از موها بدون اینکه چربی طبیعی آن را از بین ببرد به خوبی عمل می کند.

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک فنجان نمک را درون شامپوی خود ترکیب کنید. موها را با این مخلوط بشویید و سپس با آب سرد آبکشی کنید تا مواد باقیمانده از بین بروند.

یک مقدار سنگ نمک به همراه 1 قاشق چایخوری پودر خشک شده آملا (انگور فرنگی هند) می تواند باعث کاهش بیماری صبحگاهی، حالت تهوع و اسیدیته در دوران بارداری شود.

سنگ نمک کوچک همراه با یک لیوان لیموناد نوشیدنی مناسبی برای حفظ هیدراتاسیون ایده آل در طول تابستان است.

تهویه و همچنین کمپرس گرم به همراه آب و سنگ نمک برای کاهش دردهای موضعی و درد فوق العاده است.

 

فواید سنگ نمک

نحوه انتخاب سنگ نمک

سنگ نمک واقعا نمکی دانه دار و غلیظ است.

از آنجا که شوری کمتری دارد، باید از این نوع نمک استفاده بیشتری کرد تا همان سطح طعم و رایحه نمک دریایی را بدست آورد. بنابراین، هزینه تهیه آن بالاتر است و قیمت آن تقریباً 4 برابر بیشتر از نمک سفره معمولی است. همچنین مقدار مورد نیاز آن بیشتر می باشد ، به همین دلیل استفاده مداوم از آن مقرون به صرفه نیست.

 

سلامت درمان تولید کننده البسه یکبار مصرف بیمارستانی روتختی کسدار رول ملحفه گان مچدار و ………… تولید استان گیلان رست

ارسال به سراسر کشور

عوارض دیابت

عوارض دیابت

عوارض دیابت :
عوارض کوتاه مدت دیابت:
1. هایپو گلایسمی:
نتیجه عدم تعادل گلوکز خون و انسولین یا گلوکز خون و داروهای خوراکی کاهنده قند خون است.

مدیک سلامت در شرایطی که قند خون به کمتر از 70 میلی گرم در دسی لیتر برسد هایپوگلایسمی (افت قند خون) ایجاد می شود. علائم افت قند خون شامل: تعریق، سردرد، دوبینی، گرسنگی، رنگ پریدگی، تپش قلب، غش و بی قراری است.
دلایل هایپوگلایسمی:
1. انجام ورزش زیاد
2. تأخیر در مصرف غذا
3. حذف یک وعده غذایی مورد تجویز یا اشتباه در مصرف انسولین یا مصرف انسولین بیشتر در صورتی که شخص به دلایلی مثل کاهش وزن و یا تغییر در رژیم غذایی به انسولین کمتری نیاز دارد.
4. استفاده از مشروبات الکلی
5. تهوع و استفراغ
درمان هایپوگلایسمی:
با مصرف قندهای ساده مثل قند و شکر، آب نبات و یا آب میوه، افت قند خون جبران می شود. به بیماران دیابتی به خصوص افرادی که انسولین مصرف می کنند توصیه می شود همیشه مقداری آب نبات یا قند همراه خود داشته باشند.

در هایپوگلایسمی شدید توصیه می شود تزریق زیر جلدی گلوکاگون انجام شود.
2. هایپر گلایسمی و کتو اسیدوز:
بیماران دیابتی که محاسبه درستی از میزان انسولین مورد نیازشان و برنامه تزریق منظم ندارند و هم چنین از رژیم غذایی مناسب پیروی نمی کنند دچار هایپرگلایسمی و به دنبال آن دچار ( افزایش ستون های خون)، کتواسیدوز و در نهایت کما می شوند.

زمانی که قند خون شخص به بالاتر از 200 میلی گرم در دسی لیتر برسد شخص در معرض خطر ابتلا به هایپرگلایسمی می باشد و کتو اسیدوز به دنبال هایپرگلایسمی یا افزایش قند خون ایجاد می شود.

در این شرایط اسیدهای چرب افزایش پیدا می کند و در نتیجه افزایش اسیدهای چرب و مواد ستونی در خون کمای دیابتی ایجاد می شود.

در واقع کمای دیابتی در نتیجه عکس العمل سلول های مغز به سطح غیر طبیعی اسید های خون است.
علائم هایپر گلایسمی و کتو اسیدوز:
1. تشنگی
2. خشکی دهان
3. برافروختگی چهره
4. تهوع و استفراغ
5. خواب آلودگی پیش رونده
6. تنفس اسیدی (استشمام بوی اسید از دهان)
7. سردرد
8. سرگیجه
9. ضعف اندام های انتهایی(عمدتا پاها)

درمان هایپر گلایسمی:
سرعت در درمان ضرورری است. درمان شامل:
1. تزریق انسولین: که عمدتا از انسولین رگولار به شکل تزریق داخل وریدی یا عضلانی استفاده می شود.
2. استفاده از الکترولیت ها: می توان از محلول سرم فیزیولوژی (Norman Saline) برای جبران الکترولیت های از دست رفته
3. مصرف مایعات: برای جبران دهیدراسیون (از دست دادن آب بدن)
به بیمارانی که دچار کمای دیابتی شده اند تا 24 ساعت از طریق دهان چیزی داده نمی شود.. بعد از بهبودی هم 24 ساعت از طریق دهان چیزی داده نمی شود. زیرا باعث استفراغ می شود. در این شرایط قند خون و ادرار مرتبا باید چک شود.
عوارض بلند مدت دیابت:
1. آترواسکلروز: رسوب لیپید و کلسترول بر روی دیواره داخلی سرخ‌رگ‌های با قطر متوسط و بزرگ است که در اثر بالا بودن قند خون و به تبع آن افزایش چربی در عروق ایجاد می شود.
2. سکته مغزی (C.V.A): خون‌رسانی به قسمتی از مغز دچار اختلال شده و متوقف می گردد؛ این قسمت از مغز دیگر نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را داشته باشد.

این وضعیت را اصطلاحاً سکته مغزی می‌نامند. سکته مغزی می‌تواند به عللی مانند بسته شدن یا پاره شدن یکی از رگ‌های خون‌رسان مغز ایجاد شود. در بیماران که دچار کمای دیابتی شده اند احتمال ابتلا به سکته مغزی افزایش پیدا می کند.
3. نفروپاتی: درگیری عروق کلیه است که در نتیجه نارسایی کلیه به دلیل دیابت کنترل نشده ایجاد می شود. در صورتی که سطح قند خون به بالاتر از 180mg/dl برسد، کلیه ها شروع به دفع قند از طریق ادرار می کنند و در صورت تداوم منجر به آسیب های کلیوی و در نهایت از کار افتادن کلیه ها می شود. در این شرایط حتما باید از انسولین استفاده کرد.

حتی اگر بیمار داروهای خوراکی مصرف می کند زیرا: داروها به دلیل عوارض کلیوی که دارند در این شرایط تجویز نمی شود.

4. رتینوپاتی: درگیری شبکیه چشم است. در صورتی که بیمار دیابتی به دلیل افزایش قند خون به رتینوپاتی مبتلا شود هر 6 ماه تا 1 سال بایستی توسط چشم پزشک معاینات شبکیه و ته چشم انجام شود.
5. نوروپاتی: بی حسی اعصاب محیطی است.

در این شرایط اندام های بدن به خصوص پاها بی حس می شود. در این مواقع شخص در معرض ضربه، زخم، سوختگی و … است.

به دلیل بی حس شدن اندام ها توصیه می شود تا نکات ذیل رعایت شود:
 افراد قبل از استحمام از دمای آب گرم از طریق دماسنج یا با کمک شخص دیگری اطمینان حاصل کنند تا دمای آی در حد خیلی گرم و جوش نباشد و فرد دچار سوختگی نشود. 
 برای جلوگیری از بروز زخم و یا ایجاد صدمات به پاها،

توصیه می شود تا اشخاص از کفش های جلو بسته و راحت استفاده کنند و همیشه جوراب نخی بپوشند


 برای جلوگیری از زخم توصیه می شود تا برای کوتاه کردن ناخن ها به جای ناخن گیر از سوهان ناخن استفاده شود و ناخن ها، به صورت صاف کوتاه شوند. این افراد باید از کوتاه کردن ناخن ها به صورت گرد خودداری کنند.
 هر روز باید پاها شسته شود و بین انگشتان کاملا خشک شود.

درباره دیابت

دیابت چیست؟

دیابت چیست بیماری دیابت به علت اختلال در متابولیسم گلوکز (قند) می باشدکه علاوه بر متابولیسم قندها، سوخت و ساز چربی ها را هم مختل می سازد.

در این بیماری تولید و ترشح هورمون انسولین در بدن از بین می رود و یا میزان ترشح آن کاهش پیدا می کند تا حدی که بدن قادر به استفاده از آن میزان انسولین نمی باشد.
طبق تقسیم بندی های سازمان بهداشت جهانی، دیابت به 2 دسته کلی تقسیم می شود:
دیابت نوع 1: IDDM (Insulin Dependent Diabetes Mellitus) یا دیابت وابسته به انسولین که از سنین نوزادی تا جوانی فرد را مبتلا می کند.
دیابت نوع 2: NIDDM ( Non Insulin Dependent Diabetes Mellitus) یا دیابت غیر وابسته به انسولین که در سنین بزرگسالی و سالمندی فرد را مبتلا می کند.
تقسیم بندیهای دیگر دیابت عبارتند از:
G.D.M (Gestational Diabetes Mellitus) * یا دیابت دوران بارداری

دیابت بارداری:
حالتی است که می تواند فقط در دوران بارداری وجود داشته باشد و بعد از زایمان برطرف می شود. اتیولوژی (دلیل) آن کاملا مشخص نیست؛ ولی احتمالا به دلیل تأثیر هورمون های بارداری است که آنتاگونیست (ضد) انسولین هستند.
مادری که نتواند انسولین جبرانی بیشتری ترشح کند مبتلا به G.D.M می شود. به همین دلیل تمامی خانم های باردار هفته 24 تا 28 حاملگی باید تست قند خون ناشتا (F.B.S) را انجام دهند؛ در صورتی که جواب تست در محدوده نرمال و مورد تأیید پزشک باشد این تست مجدداّ در هفته 32 بارداری انجام می شود. هدف عمده در رژیم درمانی کنترل نوسانات قند خون است.

* I.G.T (Impaired Glucose Tolerance) یا اختلال در تحمل گلوکز است که دیابت محسوب نمی شود ولی ممکن است به دیابت تبدیل شود.
دیابت نوع 1 غالبا از دوران کودکی شروع می شود. استعداد ژنتیکی در این نوع دیابت حائز اهمیت است و به نظر می رسد که بیماریهای ویروسی مانند: سرخجه، اوریون، برخی عفونت ها و یا بیماریهای دیگر سبب ایجاد واکنشهای خود ایمنی در بدن می شود.

بنابراین سلولهای بتا پانکراس (لوزالمعده) آنتی کور در برابر خودشان تولید می کنند. بنابراین این سلول ها آسیب می بینند و ترشح انسولین مختل می شود.
اکثر مبتلایان به دیابت از نوع 2 هستند که مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع 2 اضافه وزن وچاقی به همراه شیوه زندگی نا مناسب و تحرک کم می باشد.

سابقه ژنتیکی هم از عوامل تاثیر گذار در ابتلا به بیماری دیابت نوع دوم می باشد.
شیوه زندگی نامناسب بیشترین خطر ابتلا به دیابت برای تمامی افراد است.

برای اینکه در بدن انسان انسولین بتواند نقش بیو شیمیایی خود را ایفا کند نیاز دارد که به گیرنده های خاصی در سطح سلول بپیوندد. تعداد این گیرنده ها تحت اثر عوامل مختلف متغیر ماست.

از جمله درباره دیابت عوامل تاثیر گذار بر تعداد این گیرنده ها غلظت انسولین پلاسما و پرخوری است. غلظت انسولین پلاسما با تعداد گیرنده ها نسبت عکس دارد؛ یعنی بالا بودن سطح انسولین باعث کاهش تعداد گیرنده ها می شود.

درباره دیابت پرخوری و مصرف بیش از اندازه غذاهای پر کالری ترشح انسولین را افزایش می دهند و در نتیجه تعداد گیرنده ها کم می شود.

هم چنین کم تحرکی و عدم فعالیت فیزیکی روزانه باعث کاهش تعداد گیرنده های سلولی می گردد.
علائم دیابت :
در دیابت، بدن انسان قادر به استفاده از گلوکز نیست، به همین دلیل میزان آن در خون افزایش پیدا می کند و بدن انسان به صورت طبیعی طوری برنامه ریزی شده است تا اگر سطح قند در خون به بیش از 180 میلی گرم در دسی لیتر رسید،

میزان مازاد از طریق کلیه ها و ادرار دفع می گردد، برای دفع گلوکز از طریق ادرار بدن نیاز به مایعات دارد در نتیجه فرد مبتلا به دیابت احساس تشنگی مداوم دارد و تعداد دفعات نوشیدن مایعات و حجم ادرار هم زیاد می شود.

که این از نشانه های اولیه ابتلا به دیابت می باشد.
از طرفی به دلیل اینکه گلوکز وارد سلول نمی شود و در سطح گردش خون باقی می ماند، سوخت ساز در سلول اتفاق نمی افتد و بدن قادر به تامین انرژی لازم برای فعالیت های روزانه خود نخواهد.

تجهیزات پزشکی رشت

درباره دیابت  در نتیجه احساس خستگی و پرخوری در فرد دیده می شود که اینها نیز از علائم هشدار دهنده ابتلا به دیابت می باشند.
FBS:
اولین شاخصی که برای تشخیص بیماری دیابت تاثیر گذار است میزان قند خون ناشتا در فرد می باشد. قند خون ناشتا در افراد سالم بر اساس توصیه سازمان های جهانی دیابت 80 الی 130 میلی گرم در دسی لیتر می باشد. که هر میزانی خارج از این بازه بدین معناست که باید شاخص های دیگری مانند HBA1C برای تایید ابتلا به دیابت بررسی شود.
HBA1C:
یکی از شاخص های درباره دیابت ارزیابی وضعیت قند خون در بیماران دیابتی ارزیابی HBA1C است.

یعنی مقدار گلوکزی که طی مدت زمان مشخص (3 ماهه ) با هموگلوبین خون باند شده است که اصطلاحا هموگلوبین گلیکوزیله گفته می شود و نشان دهنده وضعیت قند خون در 3 ماه گذشته است.

بنابراین: مشخص می کند که در 3 ماه گذشته کنترل قند خون چگونه بوده است.
در افراد طبیعی مقدار HBA1C باید کمتر از 5/6 درصد باشد. اما در بیماران دیابتی این مقدار افزایش پیدا می کند.
در صورتی که در بیمارن دیابتی این مقدار بیشتر از 7 درصد باشد،

شخص نیاز به رسیدگی و کنترل بیشتری از سوی پزشک متخصص خود دارد.

خار پاشنه چیست ؟

خار پاشنه چیست

خار پاشنه چیست  یک بیماری پا است که توسط یک رشد استخوان مانند به نام رسوب کلسیم ایجاد می شود که بین استخوان پاشنه و قوس شما امتداد می یابد.

اغلب از جلو و زیر پاشنه شما شروع می شود. آنها در نهایت سایر قسمت های پای شما را تحت تاثیر قرار می دهند. آنها می توانند تا نیم اینچ طول داشته باشند. ممکن است لزوماً با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نباشند. تشخیص خار پاشنه می تواند چالش برانگیز باشد. خار پاشنه همیشه باعث درد نمی شود و همه دردهای پاشنه به خار مربوط نمی شود.

عکس خار پاشنه

خار پاشنه و بهترین روش های درمان سنتی ، علمی و خانگی

 

علائم خار پاشنه علائم خار پاشنه ممکن است شامل موارد زیر باشد:

درد التهاب تورم در جلوی پاشنه پا ناحیه آسیب دیده نیز ممکن است در لمس گرم احساس شود. این علائم ممکن است به قوس پای شما سرایت کند. در نهایت ممکن است یک برآمدگی کوچک استخوانی قابل مشاهده باشد.

برخی از خارهای پاشنه ممکن است اصلاً علامتی نداشته باشند. همچنین ممکن است هیچ تغییری در بافت های نرم یا استخوان های اطراف پاشنه پا مشاهده نکنید. خار پاشنه اغلب فقط از طریق اشعه ایکس و سایر آزمایشات انجام شده برای مشکل دیگر پا کشف می شود.

علت خار پاشنه چیست؟

خار پاشنه به طور مستقیم به دلیل کشیدگی طولانی مدت ماهیچه ها و رباط ها ایجاد می شود. در نهایت، این فشار بیش از حد به استخوان پاشنه (پالکانئوس) فشار وارد می کند و باعث ایجاد خار می شود. خار پاشنه به مرور زمان ایجاد می شود.

آنها به طور ناگهانی پس از یک تمرین یا یک رویداد ورزشی ظاهر نمی شوند. خار پاشنه زمانی رخ می دهد که علائم اولیه مانند درد پاشنه را نادیده بگیرید. استرس مکرر ناشی از راه رفتن، دویدن یا پریدن روی سطوح سخت یکی از دلایل شایع خار پاشنه است.

ممکن است از پوشیدن کفش هایی که پای شما را پشتیبانی نمی کنند ایجاد شوند.

خار پاشنه نیز ممکن است ناشی از موارد زیر باشد:

این وضعیت دردناک با بافت سخت و فیبری که بین پاشنه و انگشتان پا قرار دارد، سروکار دارد. ابتلا به فاشیای کف پا خطر ابتلا به خار پاشنه را افزایش می دهد. پرسش و پاسخ: خار پاشنه در مقابل فاشیای کف پا

متخصص پا ممکن است فیزیوتراپی را به عنوان راهی برای یادگیری و تمرین تمرینات برای جلوگیری از درد طولانی‌مدت توصیه کند، به‌ویژه که داروهای ضد التهابی را فقط می‌توان برای مدت کوتاهی با خیال راحت مصرف کرد. تمرینات خار پاشنه شامل کشش عضلات پاشنه و فاشیای کف پا است. فیزیوتراپ شما می تواند به شما نشان دهد که چگونه برخی از تمرینات را در خانه انجام دهید.

بهترین محصولات برای التیام این درد در تجهیزات پزشکی مدیک سلامت چیست

این حرکات کششی را می توان در هر زمانی از روز انجام داد،

خارپاشنه چیست؟ - ارتوپد

اما حرکات کششی می تواند به ویژه در شب قبل از خواب مفید باشد. باقی مانده استراحت یکی از توصیه‌ها برای درمان فاشیای کف پا و خار پاشنه است. استراحت نه تنها به کاهش درد حاد کمک می کند، بلکه بلند شدن از پا می تواند از بدتر شدن وضعیت شما نیز جلوگیری کند.

استراحت دادن به پاها پس از مدت طولانی ایستادن و فعالیت های دیگر بسیار مهم است.

در مورد درد حاد ناشی از خار پاشنه، متخصص پا ممکن است از شما بخواهد تا زمانی که علائم شما فروکش کند، به پای خود استراحت دهید. قرار دادن وزن روی پاشنه پا در حالی که درد دارد، احتمالاً وضعیت شما را بدتر می کند. همچنین می تواند زمان بهبودی شما را طولانی تر کند.

درج کفش ارتوز درج‌های ارتوز کفش،
درمان خار پاشنه - کلینیک یادمان

مانند پدهای پاشنه، می‌توانند به شما کمک کنند تا قوس پا و ساپورت پاشنه مورد نیاز برای کاهش درد را به شما ارائه دهند. پدهای پاشنه پا همچنین می توانند از ساییدگی و پارگی بیشتر جلوگیری کنند. آنها باید علاوه بر کفش مناسب برای محافظت همه جانبه پا استفاده شوند. جراحی خار پاشنه هنگامی که درد خار پاشنه شدید و مداوم می شود، پزشک ممکن است جراحی را توصیه کند. این نوع جراحی شامل برداشتن خار پاشنه پا است. گاهی اوقات شامل رهاسازی فاسیای کف پا نیز می شود.

جراحی خار پاشنه نه تنها درد را کاهش می دهد،

بلکه با هدف افزایش تحرک در کل پا نیز انجام می شود. اکثر افرادی که این نوع جراحی را انجام می دهند، به التهاب کف پا نیز مبتلا هستند. با توجه به اشکال دیگر درمان ها و روش های درمانی موجود، جراحی برای خار پاشنه به تنهایی رایج نیست.

منبع مقاله

شیر مادر منبع مایع غذایی

شیر مادر منبع مایع غذایی است

شیر مادر منبع تغذیه توسط بدن انسان برای تغذیه نوزادان ساخته می شود. بدن آن را در پاسخ به بارداری و مکیدن نوزاد در سینه ایجاد می کند. با این حال، افرادی که باردار نشده‌اند نیز می‌توانند با کمک هورمون‌ها، داروها و محرک‌هایی مانند پمپاژ شیردهی کنند.

شیر مادر نه تنها تغذیه کامل کودک را تامین می کند، بلکه منبع محافظت در برابر بیماری نیز می باشد. تغذیه با شیر مادر به طرق مختلف برای والدین و کودکان مفید است و بسیاری از این فواید تا مدت ها پس از پایان شیردهی ادامه می یابد.

کودک ماهیت پویای شیر مادر شگفت‌انگیز است:

ترکیب، رنگ، حجم و طعم آن می‌تواند در پاسخ به عوامل مختلف هم در نوزاد و هم در والدین شیرده تغییر کند. ترکیب شیر مادر شیر مادر از صدها ماده از جمله پروتئین، چربی، کربوهیدرات ها، ویتامین ها، مواد معدنی، آب، آنزیم ها و هورمون ها تشکیل شده است. اما این ترکیب ثابت نیست.

شیر مادر در طول هر شیردهی، از یک شیردهی به شیر دیگر در طول روز، و به مرور زمان برای رفع نیازهای یک کودک در حال رشد تغییر می کند. 

میزان چربی شیر در طول هر بار تغذیه افزایش می یابد، به طوری که شیر عقبی تا دو یا سه برابر بیشتر از شیر جلویی چربی دارد.

 

Breast Milk Colour: From Yellow to Blue to Pink - TMR International  HospitalTMR International Hospital

شیر پیشین رقیق

آبکی، و چربی، کالری و ویتامین های A و E کمتری نسبت به شیر عقب است. روز در مقابل شب: شیر مادر مانند یک ساعت بیولوژیکی است که به معنای واقعی کلمه هر ساعت تغییر می کند. به عنوان مثال، شیر مادر حاوی سطوح پایین آمینو اسیدی به نام تریپتوفان (پیش ساز هورمون ملاتونین خواب) در صبح و سطوح بسیار بالاتری در شب است.

6 با شیردهی به نوزاد خود کمک می کنید تا ریتم شبانه روزی زندگی خود را ایجاد کند. روز بیدار و شب خواب. والدینی که شیر خود را برای تغذیه بعداً پمپ می کنند، ممکن است بخواهند هنگام ذخیره کردن شیر، زمان پمپاژ آن را مشخص کنند. به این ترتیب آنها می توانند آن را در همان ساعت از روز تغذیه کنند تا فاکتورهای متناسب با زمان موجود در شیر را به کودک خود بدهند.

باکتری‌های مفید روده

در دستگاه گوارش والدین ممکن است به غدد پستانی مهاجرت کرده و به شیر مادر وارد شوند، که نشان‌دهنده ارتباط نزدیک بین سلامت دستگاه گوارش والدین و سلامت نوزادشان است. هنگامی که والدین یا کودک بیمار هستند، آنتی بادی ها در شیر مادر تولید می شوند و در نتیجه از هر دوی آنها محافظت می شود. مراحل شیر مادر تولید شیر مادر در دوران بارداری شروع می شود. هنگامی که کودک شما به دنیا می آید، در یکی دو روز اول فقط مقدار کمی شیر خواهید داشت. نگران نباشید؛ این برای نوزاد شما بیش از اندازه کافی است. اگر کودک شما یک پوشک خیس در روز اول، دو پوشک خیس در روز دوم و غیره داشته باشد، شیر کافی دریافت می کند.

آیا کودک شما به اندازه کافی شیر مادر دریافت می کند؟

در روز سوم پس از زایمان، تولید شیر مادر افزایش می یابد. همانطور که شیر مادر وارد می شود، باید احساس کنید که سینه های شما شروع به پر شدن می کند. با این حال، برای مادرانی که برای اولین بار 0.8 بار می‌آیند، ممکن است بیشتر طول بکشد (تا پنج روز). در دو هفته اول پس از تولد نوزاد، شیر مادر در سه مرحله اصلی پیشرفت می کند: آغوز، شیر مادر انتقالی و شیر مادر بالغ. آغوز آغوز، اولین نوع شیر مادر، در پایان بارداری و در چند روز اول پس از تولد نوزاد وجود دارد.

مقدار آغوزی که بدن شما تولید می کند کم است، اما آن حجم کم حاوی همه چیزهایی است که نوزاد جدید

شما در چند روز اول زندگی به آن نیاز دارد. معمولاً ضخیم، زرد و چسبنده است، اما می تواند نازک و سفید یا نارنجی نیز باشد.

اگر پمپاژ می کنید،( یعنی از دستگاه شیر دوش استفاده میکنید )

بهترین مدل شیر دوش بازار فروشگاه تجهیزات پزشکی مدیک سلامت

آغوز غلیظ ممکن است در لوله پمپ شما گیر کند. برخی از مادران راحت تر می توانند آغوز را در یک فنجان کوچک بیان کنند و سپس آن را در بطری بریزند. (شما همچنان باید از پمپ خود برای تحریک سینه ها و تشویق تولید شیر استفاده کنید.) آغوز به عنوان “طلای مایع” شناخته می شود زیرا حاوی پروتئین، فاکتورهای رشد، گلبول های سفید و آنتی بادی ها، به ویژه ایمونوگلوبولین A (IgA) برای مبارزه با عفونت ها است. همچنین یک ملین طبیعی است که با پاکسازی بدن کودک از مکونیوم به پیشگیری از زردی کمک می کند: اولین مدفوع غلیظ، سیاه و قیری رنگ.

آغوز همچنین حاوی سطوح بالایی از لاکتوفرین است، پروتئینی که همچنین دارای خواص ایمنی است و به جذب آهن کمک می کند. لاکتوفرین در طول انتقال از آغوز به شیر بالغ می‌افتد، اما در تمام اشکال شیر مادر وجود دارد.

 

How long does it take for my breast milk to dry up? - Milk Drunk

 

 

شیر انتقالی

شیر مادر انتقالی ترکیبی از آغوز و شیر بالغ است. هنگامی که شیر مادر شروع به ورود می کند (سه تا پنج روز پس از زایمان)، با آغوز مخلوط می شود و به تدریج در طی چند روز یا یک هفته به شیر بالغ تبدیل می شود. شیر رسیده شیر تا زمانی که نوزاد حدود دو هفته است به شیر مادر بالغ تبدیل می شود. در مقایسه با آغوز، شیر بالغ پروتئین کمتری دارد اما چربی و کربوهیدرات بیشتری دارد.

شیر بالغ حاوی حدود 90 درصد آب برای تامین نیازهای کودک به مایعات است. یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که محتوای چربی و پروتئین شیر مادر پس از 18 ماهگی افزایش می یابد، در حالی که کربوهیدرات ها کاهش می یابد. نویسندگان این نظریه را مطرح کردند که این تغییرات نتیجه انطباق شیر مادر با نیازهای انرژی بیشتر کودکان نوپا در حال رشد است. تامین شیر مادر بدن شما در پاسخ به بارداری و زایمان فرزندتان شروع به تولید شیر مادر می کند. اما برای ادامه تولید شیر مادر پس از تولد نوزاد، باید شیر مادر بدهید یا پمپاژ کنید.

با حذف شیر از سینه ( شیر مادر منبع تغذیه مناسب )

 

بدن خود را برای تولید شیر بیشتر تحریک می کنید. هرچه دفعات شیردهی یا پمپاژ بیشتر باشد، شیر بیشتری تولید خواهید کرد تقریباً همه مادران توانایی تولید شیر سالم را دارند. اگر نگران کمبود شیر هستید، از یک پزشک، مشاور شیردهی یا گروه حمایت از شیردهی مانند La Leche کمک بگیرید. در بیشتر مواقع، اصلاح قفل شیردهی کودک و شیردهی بیشتر کمک خواهد کرد. همانطور که کودک شما شروع به خوابیدن برای مدت طولانی در شب می کند، بدن شما نیز سازگار خواهد شد. به زودی می‌توانید برای مدت طولانی‌تری بخوابید، بدون اینکه سینه‌های خود را به دلیل عدم شیردهی برای چندین ساعت احساس کنید.

رنگ شیر مادر رنگ شیر مادر می تواند در پاسخ به عوامل مختلف تغییر کند

معمولاً سفید، زرد یا آبی است. با این حال، بسته به آنچه می خورید، ممکن است رنگ سبز، نارنجی، قهوه ای یا صورتی داشته باشد. ممکن است نگران کننده باشد، اما خطرناک نیست.
تا زمانی که کودک شما از دادن پستان امتناع نمی کند،
اگر متوجه ته رنگ قرمز یا صورتی در شیر خود شدید، بهتر است با پزشک یا مشاور شیردهی خود مشورت کنید تا مشکلات اساسی قبل از تداخل با شیردهی بررسی شود.
داروها،
از جمله آنتی بیوتیک های خاص نیز می توانند بر رنگ شیر مادر تأثیر بگذارند.طعم شیر مادر طعم شیر مادر به صورت شیرین و خامه ای توصیف می شود. شیرینی خود را از قند لاکتوز شیر به دست می آورد و به دلیل

Breast Milk Is Teeming With Bacteria — That's Good for the Baby - The New  York Times

مقدار چربی موجود در آن حالت خامه ای دارد.

با این حال، از آنجایی که شیر پیشین کم چرب است،
در مقایسه با شیر عقبی پرچرب، نازک و آبکی به نظر می رسد. همانطور که در بالا ذکر شد، غذاهایی که می خورید نیز به طعم شیر مادر کمک می کند.
یک رژیم غذایی شیر مادر منبع تغذیه سرشار از میوه ها و سبزیجات، کودک شما از طریق شیر شما در معرض طعم این غذاها قرار می دهد و به آنها کمک می کند تا طعم میوه ها و سبزیجات را در هنگام شروع خوردن مواد جامد بپذیرند.
عوامل دیگری که بر طعم شیر مادر تأثیر می‌گذارند عبارتند از:
داروها، هورمون‌ها، ورزش، سیگار کشیدن، الکل و عفونت‌هایی مانند ورم پستان. انجماد و ذوب شیر مادر همچنین می تواند طعم صابونی به آن بدهد که ممکن است برخی از نوزادان آن را دوست نداشته باشند، اگرچه هنوز تغذیه آن کاملا بی خطر است.
تجهیزات پزشکی مدیک سلامت به سلامت شما می اندیشد ….
بهترین برند شیر دوش هم اکنون در اختیار شماست
X
Add to cart