شیر مادر منبع مایع غذایی

شیر مادر منبع مایع غذایی است

شیر مادر منبع تغذیه توسط بدن انسان برای تغذیه نوزادان ساخته می شود. بدن آن را در پاسخ به بارداری و مکیدن نوزاد در سینه ایجاد می کند. با این حال، افرادی که باردار نشده‌اند نیز می‌توانند با کمک هورمون‌ها، داروها و محرک‌هایی مانند پمپاژ شیردهی کنند.

شیر مادر نه تنها تغذیه کامل کودک را تامین می کند، بلکه منبع محافظت در برابر بیماری نیز می باشد. تغذیه با شیر مادر به طرق مختلف برای والدین و کودکان مفید است و بسیاری از این فواید تا مدت ها پس از پایان شیردهی ادامه می یابد.

کودک ماهیت پویای شیر مادر شگفت‌انگیز است:

ترکیب، رنگ، حجم و طعم آن می‌تواند در پاسخ به عوامل مختلف هم در نوزاد و هم در والدین شیرده تغییر کند. ترکیب شیر مادر شیر مادر از صدها ماده از جمله پروتئین، چربی، کربوهیدرات ها، ویتامین ها، مواد معدنی، آب، آنزیم ها و هورمون ها تشکیل شده است. اما این ترکیب ثابت نیست.

شیر مادر در طول هر شیردهی، از یک شیردهی به شیر دیگر در طول روز، و به مرور زمان برای رفع نیازهای یک کودک در حال رشد تغییر می کند. 

میزان چربی شیر در طول هر بار تغذیه افزایش می یابد، به طوری که شیر عقبی تا دو یا سه برابر بیشتر از شیر جلویی چربی دارد.

 

Breast Milk Colour: From Yellow to Blue to Pink - TMR International  HospitalTMR International Hospital

شیر پیشین رقیق

آبکی، و چربی، کالری و ویتامین های A و E کمتری نسبت به شیر عقب است. روز در مقابل شب: شیر مادر مانند یک ساعت بیولوژیکی است که به معنای واقعی کلمه هر ساعت تغییر می کند. به عنوان مثال، شیر مادر حاوی سطوح پایین آمینو اسیدی به نام تریپتوفان (پیش ساز هورمون ملاتونین خواب) در صبح و سطوح بسیار بالاتری در شب است.

6 با شیردهی به نوزاد خود کمک می کنید تا ریتم شبانه روزی زندگی خود را ایجاد کند. روز بیدار و شب خواب. والدینی که شیر خود را برای تغذیه بعداً پمپ می کنند، ممکن است بخواهند هنگام ذخیره کردن شیر، زمان پمپاژ آن را مشخص کنند. به این ترتیب آنها می توانند آن را در همان ساعت از روز تغذیه کنند تا فاکتورهای متناسب با زمان موجود در شیر را به کودک خود بدهند.

باکتری‌های مفید روده

در دستگاه گوارش والدین ممکن است به غدد پستانی مهاجرت کرده و به شیر مادر وارد شوند، که نشان‌دهنده ارتباط نزدیک بین سلامت دستگاه گوارش والدین و سلامت نوزادشان است. هنگامی که والدین یا کودک بیمار هستند، آنتی بادی ها در شیر مادر تولید می شوند و در نتیجه از هر دوی آنها محافظت می شود. مراحل شیر مادر تولید شیر مادر در دوران بارداری شروع می شود. هنگامی که کودک شما به دنیا می آید، در یکی دو روز اول فقط مقدار کمی شیر خواهید داشت. نگران نباشید؛ این برای نوزاد شما بیش از اندازه کافی است. اگر کودک شما یک پوشک خیس در روز اول، دو پوشک خیس در روز دوم و غیره داشته باشد، شیر کافی دریافت می کند.

آیا کودک شما به اندازه کافی شیر مادر دریافت می کند؟

در روز سوم پس از زایمان، تولید شیر مادر افزایش می یابد. همانطور که شیر مادر وارد می شود، باید احساس کنید که سینه های شما شروع به پر شدن می کند. با این حال، برای مادرانی که برای اولین بار 0.8 بار می‌آیند، ممکن است بیشتر طول بکشد (تا پنج روز). در دو هفته اول پس از تولد نوزاد، شیر مادر در سه مرحله اصلی پیشرفت می کند: آغوز، شیر مادر انتقالی و شیر مادر بالغ. آغوز آغوز، اولین نوع شیر مادر، در پایان بارداری و در چند روز اول پس از تولد نوزاد وجود دارد.

مقدار آغوزی که بدن شما تولید می کند کم است، اما آن حجم کم حاوی همه چیزهایی است که نوزاد جدید

شما در چند روز اول زندگی به آن نیاز دارد. معمولاً ضخیم، زرد و چسبنده است، اما می تواند نازک و سفید یا نارنجی نیز باشد.

اگر پمپاژ می کنید،( یعنی از دستگاه شیر دوش استفاده میکنید )

بهترین مدل شیر دوش بازار فروشگاه تجهیزات پزشکی مدیک سلامت

آغوز غلیظ ممکن است در لوله پمپ شما گیر کند. برخی از مادران راحت تر می توانند آغوز را در یک فنجان کوچک بیان کنند و سپس آن را در بطری بریزند. (شما همچنان باید از پمپ خود برای تحریک سینه ها و تشویق تولید شیر استفاده کنید.) آغوز به عنوان “طلای مایع” شناخته می شود زیرا حاوی پروتئین، فاکتورهای رشد، گلبول های سفید و آنتی بادی ها، به ویژه ایمونوگلوبولین A (IgA) برای مبارزه با عفونت ها است. همچنین یک ملین طبیعی است که با پاکسازی بدن کودک از مکونیوم به پیشگیری از زردی کمک می کند: اولین مدفوع غلیظ، سیاه و قیری رنگ.

آغوز همچنین حاوی سطوح بالایی از لاکتوفرین است، پروتئینی که همچنین دارای خواص ایمنی است و به جذب آهن کمک می کند. لاکتوفرین در طول انتقال از آغوز به شیر بالغ می‌افتد، اما در تمام اشکال شیر مادر وجود دارد.

 

How long does it take for my breast milk to dry up? - Milk Drunk

 

 

شیر انتقالی

شیر مادر انتقالی ترکیبی از آغوز و شیر بالغ است. هنگامی که شیر مادر شروع به ورود می کند (سه تا پنج روز پس از زایمان)، با آغوز مخلوط می شود و به تدریج در طی چند روز یا یک هفته به شیر بالغ تبدیل می شود. شیر رسیده شیر تا زمانی که نوزاد حدود دو هفته است به شیر مادر بالغ تبدیل می شود. در مقایسه با آغوز، شیر بالغ پروتئین کمتری دارد اما چربی و کربوهیدرات بیشتری دارد.

شیر بالغ حاوی حدود 90 درصد آب برای تامین نیازهای کودک به مایعات است. یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که محتوای چربی و پروتئین شیر مادر پس از 18 ماهگی افزایش می یابد، در حالی که کربوهیدرات ها کاهش می یابد. نویسندگان این نظریه را مطرح کردند که این تغییرات نتیجه انطباق شیر مادر با نیازهای انرژی بیشتر کودکان نوپا در حال رشد است. تامین شیر مادر بدن شما در پاسخ به بارداری و زایمان فرزندتان شروع به تولید شیر مادر می کند. اما برای ادامه تولید شیر مادر پس از تولد نوزاد، باید شیر مادر بدهید یا پمپاژ کنید.

با حذف شیر از سینه ( شیر مادر منبع تغذیه مناسب )

 

بدن خود را برای تولید شیر بیشتر تحریک می کنید. هرچه دفعات شیردهی یا پمپاژ بیشتر باشد، شیر بیشتری تولید خواهید کرد تقریباً همه مادران توانایی تولید شیر سالم را دارند. اگر نگران کمبود شیر هستید، از یک پزشک، مشاور شیردهی یا گروه حمایت از شیردهی مانند La Leche کمک بگیرید. در بیشتر مواقع، اصلاح قفل شیردهی کودک و شیردهی بیشتر کمک خواهد کرد. همانطور که کودک شما شروع به خوابیدن برای مدت طولانی در شب می کند، بدن شما نیز سازگار خواهد شد. به زودی می‌توانید برای مدت طولانی‌تری بخوابید، بدون اینکه سینه‌های خود را به دلیل عدم شیردهی برای چندین ساعت احساس کنید.

رنگ شیر مادر رنگ شیر مادر می تواند در پاسخ به عوامل مختلف تغییر کند

معمولاً سفید، زرد یا آبی است. با این حال، بسته به آنچه می خورید، ممکن است رنگ سبز، نارنجی، قهوه ای یا صورتی داشته باشد. ممکن است نگران کننده باشد، اما خطرناک نیست.
تا زمانی که کودک شما از دادن پستان امتناع نمی کند،
اگر متوجه ته رنگ قرمز یا صورتی در شیر خود شدید، بهتر است با پزشک یا مشاور شیردهی خود مشورت کنید تا مشکلات اساسی قبل از تداخل با شیردهی بررسی شود.
داروها،
از جمله آنتی بیوتیک های خاص نیز می توانند بر رنگ شیر مادر تأثیر بگذارند.طعم شیر مادر طعم شیر مادر به صورت شیرین و خامه ای توصیف می شود. شیرینی خود را از قند لاکتوز شیر به دست می آورد و به دلیل

Breast Milk Is Teeming With Bacteria — That's Good for the Baby - The New  York Times

مقدار چربی موجود در آن حالت خامه ای دارد.

با این حال، از آنجایی که شیر پیشین کم چرب است،
در مقایسه با شیر عقبی پرچرب، نازک و آبکی به نظر می رسد. همانطور که در بالا ذکر شد، غذاهایی که می خورید نیز به طعم شیر مادر کمک می کند.
یک رژیم غذایی شیر مادر منبع تغذیه سرشار از میوه ها و سبزیجات، کودک شما از طریق شیر شما در معرض طعم این غذاها قرار می دهد و به آنها کمک می کند تا طعم میوه ها و سبزیجات را در هنگام شروع خوردن مواد جامد بپذیرند.
عوامل دیگری که بر طعم شیر مادر تأثیر می‌گذارند عبارتند از:
داروها، هورمون‌ها، ورزش، سیگار کشیدن، الکل و عفونت‌هایی مانند ورم پستان. انجماد و ذوب شیر مادر همچنین می تواند طعم صابونی به آن بدهد که ممکن است برخی از نوزادان آن را دوست نداشته باشند، اگرچه هنوز تغذیه آن کاملا بی خطر است.
تجهیزات پزشکی مدیک سلامت به سلامت شما می اندیشد ….
بهترین برند شیر دوش هم اکنون در اختیار شماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X
Add to cart