مشکلات بی خوابی

مشکلات بی خوابی

بررسی پزشکی توسط ژاکلین بروکس آیا به خواب رفتن — و ماندن در خواب — برای شما به یک کابوس تبدیل شده است؟

یکی از راه‌های کاهش این همه چرخش شبانه از طریق یک برنامه مشاوره است که بر تغییر افکار، رفتارها و باورهای بسیار خاص که بین شما و یک استراحت شبانه خوب قرار دارد، تمرکز دارد.

بی خوابی شبانه نشانه چیست و چه درمان هایی دارد؟ - کلینیک خواب | مرکز تشخیص  و درمان اختلالات خواب بی خوابی

مشکلات بی خوابی

ادینگر و همکارانش رویکرد خود را در مقاله ای در شماره 11 آوریل مجله انجمن پزشکی آمریکا توصیف می کنند.

 محققان همچنین با استفاده از دستگاهی به نام پلی سومنوگراف که فعالیت الکتریکی مغز را در طول خواب اندازه گیری می کند، میزان خواب بیماران را در هر شب در نظر گرفتند.

او به WebMD می‌گوید: «مطالعه نشان می‌دهد که این درمان در مورد بی‌خوابی نگهدارنده خواب، که بسیار شایع‌تر از بی‌خوابی شروع خواب است، بسیار مؤثر است، که در آن بیمار در وهله‌ی اول در به خواب رفتن مشکل دارد. ادینگر می‌گوید مشکلات حفظ خواب در میانسالان و بزرگسالان مسن‌تر شایع‌تر است.

نکاتی برای رفع مشکل بی‌خوابی

به عنوان مثال

  هنگام دراز کشیدن در رختخواب فکر و نگران نباشند در رختخواب نخوانند یا تلویزیون تماشا نکنند و هرگز برای مدت طولانی در رختخواب نخوابند.

به آن‌ها گفته می‌شود که از چرت زدن در طول روز خودداری کنند و یک زمان استاندارد برای بالا رفتن از خواب تعیین کنند.محدودیت‌های زمانی در رختخواب برای تقویت کنترل محرک با کمک به بیماران در یادگیری استفاده از تخت تنها برای رابطه جنسی و خواب طراحی شده‌اند.

مدیک سلامت تجهیزات پزشکی آنلاین

 

نوبائر می‌گوید تمرکز شدید CBT بر افکار و اعمال خاصی که الگوی رفتاری را تشکیل می‌دهند، می‌تواند به افراد کمک کند تا حالت «بی‌انگیختگی» یا تحریک‌پذیری را که معمولاً افراد بی‌خوابی در رختخواب احساس می‌کنند، معکوس کنند. او می‌گوید: «بسیاری از مواقع که افراد بی‌خوابی دارند،

در رختخواب می‌مانند و از این واقعیت که نمی‌توانند بخوابند ناامید می‌شوند. به راحتی می توان دید که چگونه آن زمان در رختخواب به زودی با حالت بیش از حد برانگیختگی همراه می شود.

نوبائر می‌گوید، هر چه زمان بیشتری را به خاطر ناتوانی در خواب سپری کنید،

هر بار که سرتان به بالش برخورد می‌کند، این الگوی شما بیشتر می‌شود – حتی اگر شدیداً به خواب نیاز داشته باشید.

پیشنهادی  که او می‌گوید:

مشکلات خواب و بی خوابی در پارکینسون - فن آسا

بسیاری از افراد مبتلا بی‌خواب سر میز شام یا قبل از خواب می‌خوابند یا سرشان را تکان می‌دهند

 بی خوابی ممکن است مربوط به عوارض جانبی دارو یا افسردگی اساسی باشد که نیاز به دارو دارد.

نوبائر می‌گوید: «ما معتقدیم همه افرادی که با بی‌خوابی مشکل دارند باید مورد ارزیابی قرار گیرند و طیف وسیعی از علل و درمان‌های احتمالی را در نظر بگیرند. استفاده از چشم بند یکی دیگه از راه حلهای مناسب برای آرامش چشمها به شمار میرود

منبع مقاله

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X
Add to cart