علت قوز کمر چیست ؟

علت قوز کمر سختی راه رفتن علل قوز کمر با افزایش سن بیشتر احتمال دارد به کیفوز مبتلا شوید.

سایش و پارگی می تواند استخوان های ستون فقرات را تا حدی ضعیف کند که ترک بخورند یا کوتاه شوند. کیفوز ناشی از وضعیت نامناسب یا نقص مادرزادی عمدتاً کودکان و نوجوانان را تحت تأثیر قرار می دهد.

تمامی محصولاتی که میخواهید در درمان قوز کمر بکار بگیرید در مدیک سلات جمع آوری شده

شرایطی که می تواند باعث علت قوز کمر شود عبارتند از:

پوکی استخوان شکستگی ستون فقرات کوچک شدن دیسک هایی که مهره ها را تحت فشار قرار می دهند مشکل در نحوه رشد استخوان های ستون فقرات در رحم بیماری شوئرمن – اختلالی در ستون فقرات که کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد سرطان در ستون فقرات اختلالاتی که بر بافت همبند تأثیر می گذارد،

از جمله سندرم اهلرز-دانلوس و سندرم مارفان. تشخیص قوز غربالگری اسکولیوز در مدرسه اغلب کایفوز را در کودکان نشان می دهد. برای تأیید تشخیص، پزشک از شما یا فرزندتان می‌خواهد که به جلو خم شوید و سپس به دنبال یک انحنا در پشت می‌گردد.

اشعه ایکس می تواند به پزشک کمک کند تا استخوان های ستون فقرات را واضح تر ببیند و درجه انحنا را بررسی کند. این آزمایش هرگونه تغییر در مهره ها از جمله شکستگی ها را نشان می دهد. ام آر آی می تواند نشان دهد که آیا رشدی روی اعصاب ستون فقرات فشار می آورد یا خیر.

اگر علائمی مانند ضعف، بی‌حسی یا سوزن سوزن شدن داشته‌اید، پزشک ممکن است یک معاینه عصبی برای بررسی رفلکس‌ها و قدرت عضلانی شما انجام دهد. برای علائمی مانند مشکلات تنفسی، آزمایش عملکرد ریوی می تواند میزان عملکرد ریه های شما را بررسی کند.

درمان قوز

شما یا فرزندتان ممکن است برای یک انحنای خفیف که علائمی ایجاد نمی کند نیازی به درمان نداشته باشید. پزشک شما باید منحنی را در طول زمان با معاینه و اشعه ایکس بررسی کند تا مطمئن شود که بدتر نمی شود. اگر منحنی بزرگ باشد یا باعث درد شود، فیزیوتراپی ممکن است کمک کند.

درمانگر تمریناتی را برای بهبود وضعیت بدن و تقویت عضلات شکم که از ستون فقرات شما حمایت می کنند به شما آموزش می دهد. کودکان مبتلا به کیفوز شوئرمن ممکن است برای چند ساعت در روز از بریس استفاده کنند. می تواند منحنی را در کودکی که هنوز در حال رشد است صاف کند.

بریس کیفوز را برای بزرگسالان اصلاح نمی کند، اما ممکن است به کاهش درد کمک کند. می‌توانید مسکن‌های ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) بدون نسخه مانند ایبوپروفن یا آسپرین را امتحان کنید. جراحی همچنین می تواند منحنی را کاهش دهد و از بدتر شدن آن در کودکان و بزرگسالان جلوگیری کند.

اگر شما یا فرزندتان موارد زیر را دارید ممکن است گزینه ای باشد:

کمردرد شدید که با درمان های دیگر بهبود نمی یابد کیفوز مادرزادی کیفوز شوئرمن که باعث ایجاد انحنای بیش از 75 درجه می شود عوارض جدی فیوژن ستون فقرات جراحی است که پزشکان اغلب از آن استفاده می کنند. در طول این روش، جراح استخوان‌های ستون فقرات را ردیف می‌کند و تی را با هم ترکیب می‌کند.

تجهیزات پزشکی مدیک سلامت بهترین برند محصولات ارتوپدی را در اختیار شما قرار میدهد تا با خیال راحت خرید کنید

منبع مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X
Add to cart