هالوکس والگوس یا کجی انگشت پا چیست ؟

هالوکس والگوس هنگامی که با محدودیت هالوکس مواجه هستید

هالوکس والگوس متوجه خواهید شد که مفصل اتصال به انگشت شست پا در یک یا هر دو پا ناراحت کننده و سفت است و ممکن است در راه رفتن مشکل داشته باشید.

ررهالوکس لیمیتوس وضعیتی است که در آن هالوکس، مفصلی که انگشت شست پا را به پای شما متصل می کند، ملتهب، دردناک و سفت شده است. هالوکس لیمیتوس می تواند به حالت هالوکس ریجیدوس پیش برود که در آن مفصل اصلا نمی تواند حرکت کند و راه رفتن دردناک یا غیرممکن می شود.

با این حال، اکثر مردم می توانند با برخی درمان های اولیه و مدیریت دقیق از این اتفاق جلوگیری کنند. چه چیزی باعث محدودیت هالوکس می شود موارد زیادی وجود دارد که می تواند باعث ایجاد هالوکس محدود در یک یا هر دو پا شود. برخی از آنها اجتناب ناپذیر هستند، اما می توان از علل دیگر اجتناب کرد. شایع ترین علل هالوکس لیمیتوس عبارتند از: آناتومی آتیپیک پا

آناتومی بدن

برخی از افراد آناتومی غیرعادی پا دارند که باعث می شود به گونه ای راه بروند که به مفاصل هالوکس آنها فشار وارد کند. این می تواند در طول زمان منجر به محدودیت هالوکس شود. آرتروز. اگر شرایطی مانند آرتریت روماتوئید یا استئوآرتریت دارید، ممکن است نحوه راه رفتن خود را تغییر دهید و شروع به وارد کردن فشار به انگشت شست پا کنید که باعث کشیدگی مفاصل می شود.

جراحات Nj. اگر تا به حال به انگشت شست پا ضربه زده اید، رگ به رگ شده یا شکسته اید، ممکن است به مفصل آسیب رسانده باشید. این می تواند باعث ایجاد هالوکس محدود در طول زمان شود. VerOveruse. فعالیت‌هایی که فشار زیادی بر انگشتان پا وارد می‌کنند، مانند دویدن یا ورزش‌های پرتحرک، می‌توانند به مفاصل پا آسیب برسانند.

کفش نامناسب

کفش های پاشنه بلند، کفش های خیلی کوچک و کفش های نوک تیز همگی می توانند فشار بیشتری به انگشتان پا وارد کنند و به آن مفاصل آسیب وارد کنند. تاثیر هالوکس لیمیتوس بر سلامتی شما هالوکس لیمیتوس می تواند دردناک باشد، به خصوص در بالای مفصل انگشت پا.

درد با راه رفتن منظم یا فشار روی مفصل بدتر می شود.

علائم دیگر عبارتند از:

بونیون ها، توده های استخوانی در بالای مفصل انگشت شست پا بی حسی یا سوزن سوزن شدن پا در اثر فشار روی اعصاب پینه در پایین مفصل در اثر فشار خار استخوان از مفصل آسیب دیده در تلاش برای ترمیم خود است .

شما میتوانید محصولات ارتوپدی مرتبط با این بیماری را از فروشگاه تجهیزات پزشکی ما خریداری کنید

منبع مقاله

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X
Add to cart